Ordning och reda, pengar på tisdag.

Japp, för att på tisdag är det lön och det gör inte ett dugg. Jag brukar aldrig räkna ner till lön för det brukar sällan vara särskillt näta tomt på kontot men nu ekar det snart. Idag har jag veckohandlat, och då har jag verkligen handlat för en hel vecka på sju dagar med inkluderade matlådor och hela kalaset gick på 112:-.
Om vi äter lyxmat? Inte direkt. Om vi svälter? Inte alls! Det vore genant att gnälla med mat på bordet, värmen påslagen i elementen och tv-avgiften betald.

Här hemma har vi som rutin att Viktor lagar maten. Inte mig emot, han är så duktig på mat och jag är duktig på att äta. Dessutom har jag för dåligt tålamod för att laga god mat och för många andra saker som jag vill göra. Därför hör till rutinen att jag plockar/städar medan Viktor lagar mat, annars skulle jag leva med dåligt samvete, det erkänner jag. Idag skulle jag hugga tag i matrummet tänkte jag men jag hann inte längre än att tänka det förrän Viktor kom upptassande för trappan och upplyste mig om att jag kanske lika gärna skulle kunna städa "mitt eget" rum istället. Jag förstår inte vad han menar... Som att det skulle behövas.



Vi ses på andra sidan strutureringen av pyssel. Med viss risk för sjukskrivning resten av veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback