Gröna saker.

Det verkar som att söndagar kommer att bli stora bloggdagen i Kristinelund. Det har varit många söndagar jag känt blogglust men idag kommer jag till skott. Nu har jag massor med bilder och endel att skriva om så jag hoppas att det kommer dyka upp endel inlägg ett tag framöver. Om inte annat så till nästa helg kanske!

Det var ju det här med detaljerna...Och som vi (mest jag) slitit för att den här lilla lilla plätten i trädgården ska bli klar. Jag snackar grönsakslandet. Vi började gräva upp eländet i påskhelgen och till förra helgen tittade de första fröna upp efter att vi grävt, rensat, hackat, resat, grävt mera, lagt i ny jord och kogödsel och petat ner små frön i raka rader.



Rabarber. Vad vore en egen trädgård utan dessa skönheter. Japp, första pajen har redan inmundigats och ett recept kan komma att dyka upp. Det var en slags marängpaj. Perfekt för mig som kan känna mig sådär inför smulpaj.

Det hade blivit snyggare foton utan pinnar, trädgårdstråd och klarblått fågelnät men tyvärr är inte det verkliga livet som blogglivet önskar och efter att grannens katt skitit i landet och krafsta upp hälften av ruccola-fröna förra veckan har vi tagit till försiktighetsåtgärder och byggt ett kattsäkringsstaket runt hela landet...Fingers krossed.

 

Det ser ut att bli en halvgrå dag idag så det bli lite innefixande och kanske lite mer blogg. Tack för nu.

 



Kommentarer
Postat av: Tatl

Grannens katt... är det Pyret eller? Bra gjort säger jag, gödsling!

Postat av: Jag

Såklart det är Pyret. Tack för hjälpen liksom.

2011-05-29 @ 12:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback