Fröken.

Två skoldagar kvar. En, som egentligen bara är halv, imorgon och en nästa fredag. Sedan kan jag titulera mig som fröken. I alla fall inofficiellt. Det dröjer säkert ett tag innan jag får mina frökenpapper. Men om en dryg vecka har jag i alla fall tagit examen och alltså läst en yrkesutbildning.
Examensdagen ska avslutas med sittning och firande och dagen därpå vänder jag åter till Östergötland. Sedan Augusti 2006 har jag, bortsett från sommaren 2007, bott och verkat i Dalarna. Sveriges hjärta och här stannar också endel av mitt hjärta kvar. Många har de varit, detta folk som pratar så tokigt, och många är platserna som får mig att minnas dessa år och denna tid med glädje. Hit kommer vi alltid att komma tillbaka. Det här kan man inte vara utan.

Jag tänker mellanlanda hos min mor och far under februari och halva mars för att kanske börja skrapa in lite kulor och för att vänta in Viktor. I mitten av mars har vi inflytt i det hus vi ska hyra i gamla kära Värna, och där vill jag vara nu. Det passar alldeles perfekt att återigen få bo granne med min lilla mormor och lilla morfar som fått lite ändrade vanor och en lite annan livssituation. Just nu vill jag vara där så en examen kunde egentligen inte komma lägligare än just nu.

Åsa och Momo.

Åsa och Moffa.



Några bitar ska falla på plats. Viktor ska skaffa sig lite praktik och lite möbler ska byta boning medan andra åker på soptippen.

Förutom det så måste man nog kunna påstå att livet ler litegrann just nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är så glad för din skull Åsa. Läser av ett lugn hos dig mellan raderna...lycka till :)



Carina

2011-01-14 @ 13:20:32
Postat av: Åsa

Tack Carina! Det ska bli så spännande så mitt i allt som ska ordnas så känner jag mig ändå ganska lugn och förväntansfull.



Jag hoppas att vi fortsätter att höras ibland. Det har varit så kul att träffa dig.

KRAM

2011-01-17 @ 12:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback