Flunset och jag.

Förra veckan tog jag en "bit-ihop". Det fick jag lära mig på praktiken och det är en typ av skjuta-upp-sjukdom-för-jobbets-skull-grej. I onsdags kväll var jag riktigt risig i skallen men gick och lade mig med en halv bit-ihop, vilket då innebar att jag inte hade en tanke på att stanna hemma på torsdagen. På torsdagen vaknade jag och huvudvärken var borta. "Bara trötthet" tänkte jag som en till bit-ihop. Fredagen gick bra och på lördagmorgonen vaknade jag med jordens influensa. Huvudet värkte, halsen ömmade, febern tittade in en sväng, tänder och käkar värkte ihop med öronen och jag var allmänt trött. Typisk influensa. Idag har det varit lite bättre, kanske för att jag börjat preppa mig med bit-ihop till imorgon. Det bästa med dem är att det inte finns någon övre gräns för hur många man får ta, det tråkiga är att de oftast biter bäst innan sjukdom brutit ut så jag hoppas att det kommer hjälpa för imorgon är jag bokad på jobb.

Nu ska jag lägga mig på soffan, det borde få pillrena att kicka in på riktigt.

Bild härifrån

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Magda

Flunsa...hm...inte kul! Hoppas att du mår bättre idag piratkamrat! :)

Postat av: Maria

Jag läste flänset och jag först...hahaha

2011-02-14 @ 16:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback