Skyldighet eller rättighet?

Gårdagsmorgonen bjöd på en fantasiskt intervju med Patti Smith i samband med att hon snart ska få polarpriset. Hela intervjun var väldigt inspirerande men den del som var mest fantstiskt för mig var den där hon svarade på frågan om hur hon kommit igenom den stora sorg hon drabbats av då både hennes man och flera nära vänner gått bort under samma år. Hon sade något i stil med att alla människor tillelats ett liv och det har man skyldighet att leva det hade hon gjort för hon älskar livet men för det hade hon saknat sin man.
Jag hade ingen direkt bild av personen Patti Smith innan det här och blev glad och lite stark av att se en person som henne.

Gårdagskvällen bjöd på ännu en person som gjorde mig glad och lite stark. Emil Jensen, vilken kille, och han kunde prata han. Han pratade nästan lite mycket som han spelade men det kvittade för killen vet vad han snackar om och för mig och oss som orkade lyssna fanns där många tänkvärda ord. Vi åkte iväg en snabbis på "Sköna gröna Grebo" för jag var sugen att se honom och det var ett gott val.

Lite stark+lite stark=ganska stark. Sådana här lördagar borde man ha lite oftare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback