Saker med lock.

För ett par veckor sedan besökte vi dalarnas södra del för lite brölopp och sånt. När vi på hemvägen passerade "Hed" stannade vi för första gången på en loppis som funnits där i alla de år jag åkt vägen mellan Avesta och Värna. Inte trodde man att det skulle vara någon succé att stanna på loppis i skogarna däremellan och fråga mig inte var det egentligen ligger men som en ren chansning och utan att gissa alltför mycket så ligger Hed någonstans i trakterna kring Köping/Kungsör/Fagersta. En bit bort helt enkelt. Och nog blev det en upplevelse på sitt vis!

För att komma till sak så hittade jag mitt i all bråte en burk. En burk med lock.
När vi småpratat med tanten som 1. bodde på loppisen, 2. förvarade alla loppispengar i bh'n efter stöld i magväskan under disken och 3. pratade lite skit om en annan tant som sålde saker i samma lokal, betalade vi och var redo att gå. Nej tack, ingen påse sade vi. Då säger bh-tanten:

-Förresten!...jag gillar saker med lock.
-Jaha, där ser man.
-Ja, för där kommer inget in!
-Nej det har du ju förstås rätt i.

Så kom det sig att jag kom hem med en burk med lock där inget kommer in...om man inte öppnar locket då.



Kommentarer
Postat av: university essay

In any case - good to travel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback