Söndag 20/6 2010

Hej hej.
Än lever jag. I fredags var jag och Madde och arkiverade uppsatsen. Nu är den alltså inlämnad, godkänd, arkiverad, klar, kaputt. Det blir inte mer. Sedan dess har jag haft sommaarlov helt och hållet, inget mer att tänka på innan det är dags för min sista termin i höst.
Idag är jag rastlös. Jag håller på att dö. Ingenting av det som jag saknat hela läsåret och inte hunnit med är särskilt kul och jag blir så uttråkad av att inte ha någonting att göra. Vi städade igenom lägenheten efter en jättelång sovmorgon. Vi var klara innan klockan slagit 13 slag. Aldrig någonsin i svensk städhistoria har en städning gått så fort.
Jaha. Tur att jag ska börja jobba imorgon i alla fall.
Vad är det med mig, rastlösheten och att aldirg vara nöjd med tillvaron?

Nu ska jag ta en lång dusch, ladda inför första jobbdagen imorgon, läsa en (hör och häpna) skönlitterär bok och sedan fundera på vad jag ska göra tisdag till fredag eftermiddag när jag är ledig.

Kanske skulle jag ta och lära mig åka rullbräda. Det vore fränt. Dessutom skulle det vara en bra anledning att skaffa en sån här:
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=2652104&blogId=536087891

Över och ut.

Kommentarer
Postat av: Lärarstuderande

Hej!

Vad skrev ni erat examensarbete om? Hur tycker du att handledningen var? Har du några tips till en lärarstudent som inte har skrivit sitt examensarbete ännu? T.ex. när det gäller ämnesval, metodval, begränsningar, analys av materialet, slutsatser m.m. Man vill ju att det ska bli en bra uppsats som man kan återvända till senare under sitt yrkesliv.

2011-01-30 @ 23:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback