Vart vill jag bo egentligen?

Nu är jag i Uptown hos min lilla lillasyster. Hon bor mitt i smeten och kan gå till allt. Jag tycker att det är fantastiskt lyxigt och ser många fördelar med det. När jag tittar på nya lägenheter hemma i Falun är det mest i stadskärnan jag letar. Det vore jätteskönt att bo närmare både stán och skolan. Det konstiga i det hela är ju att jag längtar efter landet. Jag letar efter hus som hyrs ut utanför stán också. Egentligen borde man ju tycka att jag bor perfekt. Mittimellan liksom. Jag har gångavstånd till skola och stán om jag vill, det tar 30/50 minuter och jag har dessutom 50 meter till skogen och slipper grannar mitt emot så jag har bara skog utanför fönstret. Om jag bodde i centrum...skulle jag längta ännu mer efter landet då? Om jag bor kvar...kommer jag fortsätta ha tankarna på en central lägenhet, om jag köper hus...kommer jag längta tillbaka till det bekymmersfria lägenhetsboendet?
Är man bara otacksam och aldrig nöjd, eller har lantisen i småstán börjat längta tillbaka till skogen?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback