Vad gör ho tanta? Ha ho fastna?!

Japp, idag är insiktens dag. Nog har jag förstått efter tygkassar av toppklass, sadelskydd på cykelsadeln även vid plusgrader och kläder av bekväm rang prioriterad, att jag blivit just detta...tant! Men idag kände jag en nära-döden-känsla när jag såg posten på bordet från landstinget i Dalarna. Först såklart lite grann för att jag var övertygad om att de hittat något inälvsätande monster i magen på mig från någon gammal provtagning, men så småningom för att jag blivit kallad till gynekologisk cellprovtagning. Herregud utbrast hon, tanten, det trodde jag inte man gjorde förrän man var minst 25!? Jag har ändå över två år kvar men blev idag berövad min ungdom. Farväl sena nätter och tjejskvaller. Nu börjar pratet på riktigt om led- och muskelkrämpor och flängande mellan olika mataffärer för att utnyttja alla veckans rabbatkuponger. Man kan ju spara flera kronor på ett år!
Sjung om ungdomens lyckliga dar snarare än du tror är de över.

Kommentarer
Postat av: Joakim - STORBLOGGAREN

Välkommen till gammelnucka-klubben Owsie!



Saknar dig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback