Nyförälskelse i familjen.

Precis på samma vis som min mor igår berättade om min kära lilla pappas nyförälskelse (i sin nya vedeldade värmepanna!) känner jag mig nu nyförälskad i lilla Melvin. Efter att Malte gått bort har jag liksom behövt honom än mer än innan och han verkar på något vis behöva oss mer. Igår satt han med oss i soffan i säker 45 minuter utan att bajsa, kissa eller bita sönder någon filt och efter det tog vi hem honom till buren ofrivilligt när den första bajskorven trillade ut. Detta har nog aldrig hänt innan. Efter fem-tio minuter har det stackars marsvin som tvingats sitta i en äcklig soffa skrikit ihjäl våra trumhinnor och kissat på allt som absorberar vätska.
En ny era i mitt liv har börjat, där jag sitter med vriden köksstol och äter frukost tillsammans med djuret på golvet som käkar hö. Jag tror det blir bra till slut.
Över och ut! (rim)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback