Tant - fastslaget!

Anna är tre år yngre än mig. Man kan då tycka att vi är i samma generation och så, men hon påpekade kritiskt och indirekt att jag är gammal. Så är det, jag är äldre än henne och med detta helt klart gammal. Skarven för vilka som är gamla på riktigt måste alltså gå där någonstans mellan 1987 och 1990. Detta fastslås då utifrån att jag kommer ihåg den gamla reklamen för "Quick-Call" med tillhörande sång "Quick-Call, vart du än går, Qick-Call vart du än gåååår", för er som inte minns var Quick-Call en personsökare och för er som inte vet vad detta är är det en maskin man ringde till för att söka någon. Då visste de att de kunde ringa upp det numret som sökt dem så fort de hittat en telefon att ringa från. Det fanns alltså inte mobiltelefoner på den tiden. Yepp, den tiden har funnits!
Del två i fastslagningen handlar om att jag ringt från telefonkiosk, med telefonkort...

I say no more.


Kommentarer
Postat av: Magda

Hahahaha jag minns! Tänk att man är "tant" vid 23 års ålder.....jag trodde att man blev det när man fyllde 30! ;)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback