Livet rasar på...

Livet rasar ibland på i en sån otäck fart att jag inte hinner tänka efter över saker innan jag agerar eller pratar och jag hinner inte heller riktigt leva på det sätt som jag skulle vilja. Det känns lika hemskt varje gång jag börjar fundera över varför jag äter kött och om det är något jag bestämt mig för att göra eller om det bara blivit så. Det känns hemskt varje gång det blir val och folkomröstning och jag känner att jag hade velat och kunnat ha bättre koll. Dessvärre känns det också lika hemskt varje gång en hemtenta eller skrivuppgift drar ut på tiden och de gånger jag blir sjuk men inte har tid att vara det. Det känns precis lika tungt varenda gång jag slås av tanken att jag inte ger mig själv tid men att jag heller inte ger tillräckligt med tid till någon annan.
Ikväll måste jag tänka på ingenting. Imorgon måste jag fundera på mig, mitt och vem jag vill vara mot de jag älskar.
Livet rasar på i en sån otäck fart och jag hinner inte med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback