Att dippa.

Jag har länge och mycket skrutit om min energi och att jag mått så bra. Jag har också tagit mig friheten att klaga lite på, eller i alla fall fnissa lite åt bitterhet och gnäll. Sedan vänder det. Man dippar. Jag vet att det går fort och man vet inte alltid varför livet helt plötsligt kan kännas skit. Hur lite man än vill det så är man där. Själv dippade jag igår. Det blev lite mycket med sluttenta, intågande matte och en bok till seminariet idag jag inte hann läsa klart. Det var bara så skönt att tänka "Livet är skit", för de senaste beckorna, när allt varit på topp har jag ibland varit tvungen att bara få säga det, med ironi i rösten och ett  stort leende. Igår var det helt plötsligt ganska kul att tänka så trots att jag var lite låg.
Nu däremot ska jag försöka rycka upp mig, dra mig ifrån bloggar, facebook och farmville för att komma igång med hemtentan. Det är trots allt det sista jag har kvar innan den här kursen är över och jag har höstlov. Tänk, jag får "ledigt" hela nästa veckan. Inte har väl jag haft höstlov sedan jag började på högskolan? Knapp jullov heller för den delen. Då har man så kallade hemstudier som tar upp mycket tid, som tur är infaller ju endel röda dagar runt jul och de kan man ju verkligen ta ledigt. Sommrarna jobbar jag och helgerna under året går till stor del åt till studier men fy vad jag kommer sakna det här! Jag gillar verkligen att plugga. Glida runt på lite seminarer, läsa sjukt bra litteratur, ta del av bra föreläsningar och intressant forksning och utveckling, lära sig sådant som intresserar en och som man brinner mer eller mindre mycket för, träffa underbara vänner...Tur att man är ung och kan läsa igen om några år :) Tips! Börja plugga! För er som inte är sugna på plugg just nu, Tips:



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback