Livet är bra spännande!

Sån´t här gillar jag. Det är sådant som gör livet lite mer spännande.
Häromdagen var jag på myrorna (japp! jag är stamkund där!) och letade efter en bok som jag skulle använda till lite pyssel som jag har på gång, men det är hemligt så jag kan inte säga för mycket. När jag kom hem och skulle sätta igång med mitt skapande hittade jag den här fantastiska bilden i slutet av boken.


Jag börjar googla på "Salsåker" där bilden är tecknad och finner att den på något vis tagit sig från Härnösand men mannen som tecknat den 1949 får jag ingen träff på. Och det kvittar egentligen, men jag kommer på mig själv med att sitta och le när jag tittar på bilden, för jag tycker att det är så fantastiskt. Någon har för 60 år sedan, samma år som min pappa föddes, ritat den här bilden och lagt den i en bok som hamnat på myrorna i Falun. Sedan går jag och köper just den boken, bland alla hundra som finns där nera i källaren för att göra en 60års present till min pappa. Är det inte ett konstigt sammanträffande? Trots allt så fick jag lite ångest över att börja plocka sönder boken. MEN, hade jag inte haft det syftet med den hade jag aldrig köpt den, jag valde faktiskt en bok som verkade lite halvtråkig, för att inte slita en bok i bitar som någon annan kanske skulle vilja ha. Nu är bara frågan vilken ram den här underbara bilden ska få och var den ska sitta. Någonstans där den kan göra mig lika glad, varje dag, och påminna mig om vad häftigt livet är, ändå!

Kommentarer
Postat av: Emma

Shit vad häftigt! Hur i hela världen har den hamnat i Falun :P Rama in den, det tycker jag :D

2009-05-16 @ 11:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback