Torsdag...nu är det nästan helg!

Det är konstigt nu när jag är ute på VFU och bara är på högskolan på fredagar. När jag då avslutat VFU:n på torsdagen känns det som att det är helg. Att komma till högskolan är rena semestern jämfört med att vara ute på skolan. Det får mig så klart att ännu en gång fundera över hur optimalt det här yrket är för mig. Det är ju det jag utbildar mig till att göra och jag pallar det knappt nu, även om jag själv bara håller i halva dagarna. Jaja, det blir nog bra. Jag tänker inte hoppa av efter att ha gått en halv utbildning. Så är det bara, och man vänjer sig väl vid det mesta som känns jobbigt i början?! Men trots allt så kanske läraryrket är det tuffaste i världen. Någon som är redo att hålla med?

Nu måste jag åka!
Ciao.


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej Åsa!

Jag är absolut beredd att hålla med dig, jag känner precis likadant! Jag undrar också hur man ska klara av att arbeta som lärare... Men att vi knappt pallar nu är nog egentligen inte så konstigt, just eftersom vi är helt oerfarna? Det är i alla fall vad jag intalar mig, att det kommer blir bättre när man väl får börja arbeta och det går en tid.;) Några år eller så. Haha. Men fy fan vad jobbigt och svårt allt är!

Kram på dig kompis! Ses imorrn på semesterfredagen.

2009-03-19 @ 15:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback