Just because I´m losing, doesn´t mean I´m lost

Doesn´t mean I´ll stop.
Doesn´t mean I´ll cross.

Uppåt och neråt. Det är så livet håller på. Vilka svängar ens liv väljer at ta kan vi nog inte alltid rå på. Det tror inte jag iaf. Allt som oftast måste man bara följa med, flyta på, låta saker ske.
Det som är otäckt  är att tappa kontrollen om vad som händer. Att inte veta hur nästa dag ska se ut och inte ha någon anign om när allting ska kännas bra igen. Kanske imorgon. Kanske inte imorgon. Det enda man har att förlita sig på är sitt hopp och det tror jag vi alla får mer av, ju mer vi står ut. Hur hopplöst något än kan kännas så tror inte jag är känslan av "att inte orka mer" handlar om att man ger upp. Att vara trött på situationen är en sak, men att sedan skaka av sig den känslan och plocka upp ett par hekton med nytt hopp tror jag är en bra teori. Och jag tror verkligen att det fungerar. Att det är så det fungerar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback