Plastpåsar.

Idag handlar bloggen inte om gårdagens let´s dance eller om känslor. Idag handlar bloggen om plastpåsar. Jag har varit på stan två gånger den här veckan och jag har storhndlat mat. När vi handlar mat använder vi alltid tygkassar och nu har jag även fått en hopvikbar lite shoppingpåse som blir typ 5x8 cm när man viker ihop den. Kanske 1 cm tjock. Den har jag numera alltid i väskan och sedan ber jag snällt expediterna om att få mina varor utan påse. Oftast går det bra, men ibland tror de att man är dum i huvudet. Jag vet inte om de blir pissed för att jag inte blir deras reklampelare eller om man bara, trendig som man är, ska vilja bära runt på en miljon påsar för att visa hur coolt mycket man shoppat. Anyway så är inte jag så cool och expediterna har jag inte så mycket till övers för om man jämför med känslan av att få fem påsar och en halvtimme senare slänga dem när man kommit hem och packat upp. Miljön, blir ju in det här fallet den stora frågan. Miljön och samvetet. Mitt tips är alltså...köp en little big shoppingbag. Jag har sett dem på både duka och akademibokhandeln och de finns säkert på fler ställen, och våga tacka nej till plastpåsarna! Hade inte jag haft mina tygpåsar den här veckan hade jag fått/köpt inte mindre än elva påsar, som alla utom två-fyra stycken (matkassar som brukar bli soppåse) hade åkt i sopan direkt. Tänk på det och fundera på om den fåniga lilla tantpåsen inte är värddet ändå!

Peace out.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Skoglund

Hej vännen!

Jag bara funderar lite... Är det OK att använda plastpåsarna att slänga sopor i? Vad slänger du sopor i?

Kram!

2009-01-11 @ 11:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback