Treämnesskola?!

Treämnesskola, släng dig i väggen!

Nu sitter jag och skriver igen och jag ska alldeles strax fortsätta med det, jag blir bara så himla förbannad på det nuvarande regeringens tänk om skola. Okej, plocka bort alla ämnen som ni inte tycker är viktiga, (dvs, allt utom matte, svenska, engelska) och tro gärna att det ska få Sveriges skolbarn att skriva bättre resultat på europeiska undersökningar, tro gärna att det ska ge våra stackars elever en möjlighet att bli analytiska samhällsmedborgare, tro gärna att barnen kommer tycka att det är roligt att gå i skolan och lära sig på ett lustfyllt sätt! Plocka gärna bort den lärarutbildning som utbildar estetiska lärare och tro att de elever med läs och skrivsvårigheter kommer få bra resultat på sina test när ingen bemöter dem med något annat än siffror och bokstäver. Tro gärna det, för jag vet att ni är ute och cyklar!
Innan man slänger fram ett sånt här förslag vore det härligt om man botaniserade sig i något annat an 20 år gammal forskning. Ganska mycket har hänt med forskningen de senaste åren, speciellt på den estetiska fronten. Det vore synd att bara strunta i det...eller?

Pju. Det gick på en minut det där med all vrede jag har i mig.
NU, ska jag fortsätta skriva mindre förbannade ord om musikämnets utveckling i skolan.
Tack.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bra skrivet Åsa!!

2009-02-09 @ 02:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback