Deathpenalty

Det finns nog fler än jag som förbannade vaknade i morse efter att att sett "The green mile" igår och dessutom såg "The life of David Gale" någon gång precis efter nyår (!?) för dödsstraff gör mig rent ut sagt föbannad. Den omänsklighet i tänkandet som existerar samtidigt som en miniförintelse ska pågå här och där i världen varje dag gör mig tokig! Jag vet att jag har många människor emot mig, speciellt anhöriga till dödsdömda. Jag är ledsen att jag bryter trenden, men ingenting, ingenting, skulle kunna få mig att vilja att en annan människa ska dö. Oavsett vad den antas ha gjort med någon när och kär, så kan mitt samvete ALDRIG stå för att jag velat att en människa ska dö. Allt för många människor dör i onödan varje dag, varje år och vad hände med att vända andra kinden till? Nej då, nu ska vi staffa med hämnd.
Få filmer får mig att känna sådan panik som jag får när jag ser just dessa två och paniken gör mig galen...förbannad.

Livet är inte rättvist, jag vet. Men måste vi göra den här världen värre än vad den redan är?!
Snälla människor; medlidande och mänsklighet. TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback