2009

Näst sista dagen på år 2009 och jag är redo för 2010. Det känns på ett  vis galet att ett helt år har gått igen och att det gått så fort...ovanligt fort i min värld men samtidigt är det inte konstigt för det har hänt så mycket. Nästan aldrig förut har jag förändrats så mycket på ett år och den här gången har det varit en positiv förändring. Det är jag evigt tacksam för och jag hoppas att det inte är flyktigt utan att det fortsätter så. Visst har jag planer och mål för nästa år och jag ska försöka det bästa jag kan. Mitt största mål för år 2010 bli i alla fall att må bra. Så bra jag någonsin kan, dessutom vill jag att andra, ni, de ska må bra. Jag vill göra något för andra, vad får vi se.

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? läste matte på högskola...första och sista?! Återvände dessutom till ett sommarjobb och såg AC/DC live!
2. höll du några av dina nyårslöften? jag kommer inte ens ihåg om jag gav några och vad det i så fall kan ha handlat om så jag antar att jag inte höll några :) 
3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej jag tror faktiskt inte det
4. dog någon som stod dig nära? inte någon som stod mig nära, men döden har på ett ovanligt obehagligt vis varit närvarande och skrämt mig mer än förut
5. vilka länder besökte du? jag var inte utanför Sverige alls!
6. är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? absolut inte. har snarare blivit av med saker som jag aldrig vill ha tillbaka, möjligtvis att fem kilo skulle bort också!
7. vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? antagligen 8/10 Min och Viktors treårsdag
8. din största framgång 2009? att magkalaset äntligen vände och att den gamla Åsa började komma tillbaka.
9. största misstaget? finns ingen anledning att ångra något nu.
10. har du varit sjuk eller skadat dig? inte så mycket faktiskt. det gamla vanligt hänger med...
11. bästa köpet? telezoomen 70-300. MUMMA
12. vad spenderade du mest pengar på? som engångsutgift var det nog objektivet...om jag inte köpte bilen i år?!
13. gjorde någonting dig riktigt glad? när allt vände och att hitta tillbaka till kärlek och glädje
14. vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009? Det snurrar i min skalle - Familljen, alla låtar med Hoffmaestro och Christian Walz skiva från året
15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? väldigt mycket gladare
16. vad önskar du att du gjort mer? tänkt lite mer långsiktigt
17. vad önskar du att du gjort mindre? varit grinig
18. hur tillbringar du julen? med familjerna två i värna/snickarbo
19. var du kär i år? kanske mer än någonsin
20. favoritprogram på TV? haha, de vanligt, roomservice, äntligen hemma, simon och thomas, dr house, arga snickaren...
21. bästa boken du läste i år? antagligen någon kurslitteratur...kan rekomendera "Förskola, barns första skola"
22. största musikaliska upptäckten? Hoffmaestro både på skiva och live
23. något du önskade dig och fick när du fyllde år? en ansiktsprodukt från Annemarie Börlind, en varmluftsblås och en vakumpump till vin! :D
24. något du önskade dig men inte fick? en hundvalp kanske
25. vad gjorde du på din födelsedag 2009? satt vid "poolen" hos min mamma och pappa och löste korsord
26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? egentligen inte, allt har sin tid
27. hur skulle du beskriva din stil år 2009? lite mindre slapp än 2008...jag använde tighta jeans flera gånger, köpte tom ett par nya. har inte antagit frökenstilen än...
28. vad fick dig att må bra? hopp
29. vilken kändis var du mest sugen på? joaquin phoenix
30. vem saknade du? det gamla hem. för första gången såg jag min och vår framtid eventuellt i östergötland
31. den bästa nya personen du träffade? Malin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback