2 decimeter snö?

Nog för att jag hade hört att det skulle bli kallt i slutet på dagen och att det antagligen skulle hålla sig så ett tag. Kanske att det tom skulle komma lite snö till kvällen. Mysigt, tänkte jag som egentligen inte har någon anledning att längta efter snö mer än att jag ju ändå lagt på vinterdäcken. För inte åker jag skidor, varken utför eller framför. MEN, visst skulle det vara mysigt med lite snö. Oj vad fort det kom två decimeter tänkte jag när jag kanstade ut ett öga genom fönstret. Visst ska jag då ha en julskiva när jag diskar! Det tog ungefär 2 sekunder (jag hann inte ens torka av mig diskvattnet) innan jag insåg att det var kuddarna jag lagt ut på fönsterbrädet för vädring som låg där. Inte någon snö, men förvisso ungefär 2 decimeter höga...kuddar. Det förblev tyst under hela diskningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback