Nu kan du få mig så lätt.

Jag glömde bort det, ganska lätt.
En gammal låt och en skiva som inte spelats på länge.
Väcker känslor från en årsdag som jag glömt bort.
Just ikväll, när jag skänkt på dagen D en tanke,
kommer låten upp på tapeten igen.
Jag minns en gång för alla hur bra Håkan är.
Jag minns vad som hände då.
Jag minns hur det känns att vara 16 år och krossad.
Jag trodde jag hade glömt,
men minns nu genast.
Och det känns som om det var igår.
Och jag undrar igen:
med en annan stämma,
Var är du ikväll?

Men den här gången krävs det mer.
Jag har något annat.
Känslor faller fritt
och jag har dig.
Mycket annat är falskt, fel och alldeles för mycket för mig.
Mitt hjärta knögglas av en alltför stark knytnäve,
men där finns du.
Och det gamla känns för gammalt.
Kärleksbekymmer känns på något vis som en fröjd jämte andra problem.
Känslan jag påminns om, hur det var att vara olykligt kär
känns som att vara olykligt lyklig.
Tänk om jag vetat då, vad jag vet nu.
Vad mycket lättare det hade varit att vara 16 år och krossad.

                                     None
det var då, men nu är det nu
har det verkligen gått så lång tid?



Kommentarer
Postat av: Therése

tänk jag minns det jag med, som om det var igår.

saknar dig min vän, hoppas vi kan styra upp något snart? just give me a call and I'll come runing.



kram

2008-11-07 @ 11:24:04
Postat av: Frammis

Det är helt sinnes, helt sinnes hur mycket jag saknar dig! Varje dag

2008-11-09 @ 04:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback