Skipar fred med magbakterier.

Hejsan hoppsan!
Mitt försk till klippning igår gick inte så bra. Inte en enda frisör på hela stan hade några lediga tider, men nu har jag bokat en till imorgon, så då blir det iaf av. Jag har fortfarande inte bestämt mig alls hur det blir.
Det får vi se!
Men jag gick iaf en sväng på stan igår. Hittade ett armband jag vill ha i födelsedags present och har berättat för Viktor precis i vilket skåp på guldfynd det finns. Haha. Fast egentligen vill jag og hellre bli överraskad.

Jag längtar ofta efter skola nu. Det kan säkert bero på att jag inte jobbar så mycket nu. I början av sommaren var jag på jobbet hela tiden och alla tjatade om "gud vad mycket du måste jobba, du är ju jämnt här!" och då tyckte jag verkligen inte att det var några problem, men nu när jag är mer ledig börjar jag förstå att jag nog jobbade ganska mycket då. Det är skönt att vara ledig, men känns ändå lite rastlöst. Jag gillar ju att jobba så mycket.

Jag har testat en ny grej också, måndag, tisdag har varit i stort sett kolhydratfria, och det är just nu mest jobbigt, för jag blir trött och har ingen energi. Men tydligen ska mag/tarm-bakterier leva på och av kolhydrater, så om man är utan dem ett par dagar ska man ha en chans att bättra sina magproblem. Varför inte? Tänkte jag, jag har ju provat allt annat.
Jag kör på den här stilen idag, onsdag och så torsdag också. Sedan måste det trappas upp långsamt. Vilket är jobbigt för en potatis och pastaälskade godisgris som mig. Vilket inte minst märktes på stranden i förrgör med Olle och Julia, när alla de andra åt glass i värmen...:( Sogligt. Men som jag sade till Viktor, jag har bestämt mig, jag vill prova det här,
för är det något jag bestämt mig för så är det att jag inte vill må så här!

Nu ska jag äta "frukost":
Ett kokt ägg, en morot, filmjölk och kanske lite skinka eller en tomat.

Hej och hå!
:)



Förresten, Albin, EOS, ska spela här i Falun på fredag kväll.
Jag ska dit, du med!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Jag har ett förslag på vad du kan säger till frisören/frissan...



"Ja, det är väl ingen idé att jag försöker förklara hur jag vill ha det, ni talar ju ändå inte samma språk som vi vanliga döda. Det spelar ju ingen roll vad man säger, när du är klar kommer jag ÄNDÅ se ut som en medelålders kärring med stram halv-frisyr innehållandes skum och lite annat puff-fluff. IDIOTER. Tänk om det vore likadant överallt, att man gick in i klädbutiken med forhoppningen att få tag på ett par jeans och istället kommer man ut med en skjorta, 5 storlekar fel åt endera hållet. Som dessutom inte GÅR att byta.



Jaja, se så, sätt igång!"

Nåt sånt kanske? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback