What a day for a daydream!

Klev upp klockan sex imorse. Hade bestämt mig för att ta en halv dag på VFU:n (praktiken) trots att jag borde varit hemma och läst så här på min enda inläsningsdag den här veckan. Men jag har känt länge att det dröjt så lång tid sedan jag var där sist. Pallrade mig i alla fall iväg efter en gansak lugnt och behaglig morgon. Det var halt på vägen så jag kom lite för sent, men det var okej. De satt och åt frukost när jag kom. Många av barnen hälsade glatt på mig när jag klev innanför dörren, vilket onekligen visar på att de inte glömmer vem jag är mellan gångerna jag är där längre och till och med personalen var riktigt trevlig idag. Hela förmiddagen från klockan nio var vi iväg och åkte skidor för idag gick det årliga "Lingåsloppet" av stapeln. Solen sken och snön gnistrade och det var ovanligt härligt att vara ute trots att jag hade glömt mina kängor och inte ens åkte skidor själv. Det är härligt att vara bland barnen när de gör något som de blir glada av. Vi busade i snön, kastade snö och brottades och efter utdelningen av medaljer gick vi tillbaka till förskolan. Efter lunch fick jag dessutom den stora äran att läsa vilosaga för de äldsta barnen, vilket inte brukar gå så bra. Jag har nog aldrig varit med om att alla (typ sex-sju stycken) lyssnar samtidigt, men idag skrattade och skojade vi, de lyssnade och kröp intill nära på madrassen när jag läste. Fullt fokus får man nog aldrig, men vi är ju bara människor. Jag och några barn stannade kvar på madrassen en stund och busade (mycket prutt och bajs humor) en stund innan det blev pyssel och så småningom hemfärd. Min handledare åkte med mig hem och vi pratade mycket så nu känns allt det här med den individuella VFU:n väldigt bra. Jag fcik dessutom följa med in och se hur hon bodde. Fantastiskt är allt jag har att säga. Gick ett stillsamt varv på stan i solen innan jag åkte hem och fick lunch av min Viktor. Så himla fridfull sag och även om jag har en hel del att göra och borde vara lite panikslagen över det, jag är ju trots allt Åsa, så mår jag så bra. Jag känner mig så uppfylld av glädje. Jag mår så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback