pirr i magen...

...och så var det dags igen. Igår var jag på stan och stannade dess utom till på OnOff på hemvägen och kände på lite kameror. FÖr de som inte vet har jag sedan tidigt i höstas bestämt att jag ska lägga min stipendiepengar(som legat i snart tre år) på en egen systemkamera...en digital. Jag har alltid haft så svårt för att hålla mig när jag vill ha och väl har bestämt mig för att skaffa nya grejer, men den här gången har jag lyckats hålla mina hästar i flera månader. Men efter igår pirrar magen så jag knappt kan sitta still. Efter att ha grabbat Olympus e510 har jag inte kunnat tänka på annat. Jag är helt förälskad och det går inte över. Jag tror minsann att jag blivit partisk i den här affären där ajg skulle vara öppen för allt. Det jag sitter och klurar på nu är om det gamla Pentax K zoomobjektivet jag sitter och klämmer på skulle kunna funka till min nya kamera. Men jag tror det är kört. Pentax K objektiven för analoga kameror verkar funka för Pentax digitala kameror, men jag har inte lyckats hitta något om att de skulle funka till Olympus kameror. Tyvärr! För det skulle ha varit helt fantastiskt när man ändå sitter på ett ganska fint objektiv. Men så är det. En chansning. Just nu vill jag bara jaga iväg till onoff, jag skulle kunna gå dit på tjugo minuter och tjugofem minuter senare skulle jag sitta här med min kamera. underbara tanke, men jag får nog hålla tyglarna en stund till. Det fattas lite pengar i sparandet och jag måste nog ta reda på lite mer om det. Man kan ju inte alltid bara lita på sin förälskelse, även om det brukar funka ganska bra. Haha. Tips någon? Eller kunskap om detta? Kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback