If you let me stay over...

But if you let me stay over
I'll try to keep you safe
I've got an army of skeletons
To chase your demons away.

Helt knasigt. Tjugo år gammal, bor i stans lungaste område, högst upp, sovermed låst dörr och somnar max fem minuter efter jag lagt mig. Ändå vill jag ha dörren öppen till sovrummet på kvällen när jag går och lägger mig. Otippat att bli mörkrädd när man är så här stor, men jag får väl skylla på att jag inte är van att ha rullgardin. Det var ju trots allt tio år sedan sist! :)

Förutom det så är allt som vanligt. Skolan rullar på i hiskelig fart och jag har snart gjort min första termin. Helt sjukt! Och förfärligt sorgligt att vi splittras efter jul. Vi är bra som vi är...nästan iaf.
har dessutom fått erbjudande om att ta ett år off och jobba på skolan där jag har min VFU. En av tjejerna som jobbar där ska vara mammaledig från maj nästa år och hon tyckte att ajg kunde hoppa in som vikarie ett år. Det vore phett för pengarnas skull. Men jag har ju pluggmotivationen kvar och stället är nog inte det bästa...iaf inte för mig. Men det är värt att tänka på både en och två gånger till, för det är en bra chans. Både till lite vila i plugget, erfarenhet och en lite annan ekonomisk ram att röra sig i.

Jag längtar till jul. Det ska bli så mysigt att komma hem!

Kommentarer
Postat av: Christer

Hejsan!

Ditt namn lockade in mig till din blogg och jag vill börja med att säga att jag håller med dig när det gäller The Hives nya skiva! Skönt att det inte är en kopia, men att man hör att det är The Hives det handlar om! Köpte biljetter till konserten i Sthlm häromdagen och ser fram emot det!

Sedan läste jag ditt inlägg om din VFU... Det enda "botemedlet" jag har kommit på för att hindra att man utvecklas åt det hållet (smittas) är att byta arbetsplats med jämna mellanrum. Bli inte kvar för länge på samma arbetsplats så kan man lyckas hålla fokus på barnens bästa! Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback