Lördag kväll i mitt så kallade liv.

Sitter här själv och funderar. Känner efter. Åkte genom stan på väg hit. Såg alla som var på väg ner på stan redan. Första sommardagen på mycket länge. Det borde firas. De som inte börjat än var på god väg och vissa var redan på plats nere på stan. Fixade för fest och klara att visa upp sig. Shit vad kul det skulle vara att gå ut just ikväll. Klä upp sig lite, förfesta och få en sjukt bra utekväll. Har inte festat sedan Stockholm, och innan det inte sedan midsommar. Två gånger på hela sommaren. Har inte varit ute en enda gång sedan jag kom hem...

Just det. Jag sitter ju här. Luktar plasthandskar om händerna, kokar risgrynsgröt och torkar golv.
Det tjuter i öronen och uvudvärken hänger efter. Men jag börjar bli lite trött nu. Det är nog bara det.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback