Sunrise sunset

Mörkret har fallit och det ordentligt. Ska nog vänta en stund till och sedan gå ner till sjön. Mycket kläder för att klara alla myggor. Vill sitta där och tänka en stund...
På allt som hänt sedan påsklovet, har inte riktigt hunnit med sedan dess.
På allt som hänt kring studenten och alla skilsmässor i och med det.
På allt som komma skall. Sommaren och hösten.
Och på sommarlovet som jag fortfarande inte förstått att det tagit vid.
Alla känslor som har bubblat.
Och alla känslor som precis har börjat sjuda.
Saker jag ångrar och stunder jag bara önskar tillbaka.
Allt jag tänker på vill jag tänka på där, i ensamheten och tystnaden.
Sommarbris, soluppgång.
Dofter och ord som nog präntas på papper.
Fukt och glädje.
Tårar av tacksamhet som jag fortfarande inte kunnat smälta.
 

Det känns som att det kan ta en stund.
Vilken tur att det enda jag har är tid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback