Slow fall backwards

Intrycken är många.
Funderingaran nästan ännu fler.

Hur ska jag kunna veta att du menar det du säger?
Vilka skor ska jag ta med när jag flyttar?
Vad kostar en bussera till Göteborg?
och när ska Wiagrah bli frisk?


Med soulpop i bilen,
koraler och psalmharmoniseringar
och med uppmaning om att lyssna på The Plan just ikväll
kan jag inte annat än konstatera kulturkrocken och osäkerheten i vem jag är.

Vem är jag för dig som knappt vet vad jag heter i efternamn?
Vem är jag om fem år...färdigutbildad?! till vad??
Vem är jag när jag inte har något att gömma mig bakom?
Vem är jag inför mig själv?

Kommentarer
Postat av: wicke

"Intrycken är många
Funderingaran nästan ännu fler"

du äger... någon kommer att citera det en vacker dag... någon betydelsefull riksdagsman eller något...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback