Lämna...längta.

Ännu en gång kommer min blogg kantas av ett ord som mycket cirkulerat kring, ganska länge.
Och det är ordet Lämna...

Igår hade jag min sista konsert med Musikgymnasiet på folkungaskolan. Tragiskt, jobbigt, tungt och ledsamt. Men det var otroligt roligt.
Jag grät inte bara av sorg. Jag grät av glädje och tacksamhet. Till allt som finns och har funnits här i tre års tid. Det är mycket som inte gått såhär bra utan det här och DE här!

Det blev många tjuvkik över axeln igår kväll och att få sitta framför dessa skaror av människor, alldeles färgade av sommarens första dagar och fina som aldrig förr. Jag kunde inte hålla tillbaka, men jag hade ingen anledning heller. Pappa säger att det är fint att visa känslor, speciellt glädje, i tårar...


Att bli lämnad är också lite tungt.
So i heard you were gone, we won´t see you again.
Imorgon bitti åker Linus till Island. Var och hämtade hans nyckel i Ryd idag. Har hans lägenhet till förfogande till Augusti. Ska försöka ta hand om den så gott jag kan, och jag hoppas han klarar sig hyfsat själv.!


Två dagar kvar till student, och vemodet kväver mig. Samtidigt som jag längtar efter olika saker...hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback