splendid

Har den gångna veckan varit med om två otroliga saker. Ändå har jag inte skrivit om någon av dem, trots att det snart gått en vecka till...Vi börjar med den senaste... ROBBIE WILLIAMS på Ullevi i söndags. Helt vrickat att jag äntligen sett den killen live. Har gått och suktat efter tanken på det sedan i julas, och nu är det helt plötsligt över. Med mycket andra tankar i åminne gick det över fortare än jag hann med att förstå. Men i efterhand, när jag tänker på det, var det en helt vrickat bra show. Killen regerade Ullevi, och vi, hans undersåtar, gjorde allt för att han skulle få känna sig hemma som vår nya kung!

 


Gå tillbaka en hel vecka så är vi på onsdag den 28:e Juni, Dalhalla, i Rättvik med Fredrik. SIGUR RÓS live på utomhusscenen nere i kalkbrottet. Den häftigaste live scen jag någonsin varit med om. Satt och log för mig själv de första tre-fyra låtarna, jag kunde inte tro att det var sant. Kunde inte heller förstå att bakom denna fantastiska musik, denna upplevelse, fanns fyra helt vanliga, isländska killar! Det var inga omänskliga maskiner som skapat dessa underverk till musikstycken, det var vanliga, simpla människor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback