etthundra saker som jag älskar;

1. Att skratta.
2. Renbäddad säng.
3. Att sparka i höstlöven och lyssna på Nicolai Dunger.
4. Att nöta videokassetter med live konserter.
5. Tysta stunder på en brygga eller bergsklippa.
6. När det regnar och gatorna i stan luktar blöt asfalt.
7. Småbarnsskratt.
8. Att få ge bort en present som någon gläds av.
9. Fontäner som porlar.
10. Att skratta med någon som trillat.
11. Långpromenader utan mål och syfte.
12. Att bada med Rickard och Therese.
13. Fluffiga täcken.
14. Långa samtal på ett café.
15. Att dela täcke.
16. Pia.
17. När hela familjen äter frukost samtidigt.
18. När någon ler mot mig.
19. När solen skiner på gårdsgruset så att det blir alldeles varmt.
20. Att hämta ut biljetter på pressbyrån och få ett orange fodral från ticnet.
21. Överraskningar.
22. Potatis.
23. Att dela en flaska rödvin med Rickard.
24. Musik.
25. Att få riktiga brev på posten.
26. Ekorrar och Igelkottar som springer på marken, in i en buske.
27. Stångån.
28. Att mata småfåglarna på vintern.
29. Kladdkaka på söndagarna.
30. Hultsfred.
31. Att skicka efter skivor och få dem i ett paket.
32. Lukten i mormor och morfars garderob.
33. Att hitta pengar som man glömt i fickan.
34. Att hjälpa någon.
35. Sunes jul.
36. Att rida ut i skogen.
37. CD-skivor.
38. Fotografier.
39. Fina, lena stenar.
40. Trä smultron på strån.
41. Att umgås utan ord, kommunicera utan tal.
42. The Hives.
43. Maskeradkalas!
44. När någon litar på mig.
45. Gamla noter på gulnat papper.
46. Att pyssla egna vykort.
47. När vi skrattar vid middagsbordet.
48. Fest med vänner.
49. Mormor och morfar.
50. Bodylotion.
51. Glass i domkyrkoparken.
52. Att bada mitt i natten.
53. Att leka snöbollskrig och bygga snölyktor.
54. När det känns naturligt att berätta allt jag känner och tycker och tänker.
55. Att få välkomstpremier.
56. Att sova under bar himmel.
57. Doften av nyklipptgräs.
58. Teckningar som man fått av barn.
59. Att åka skridskor.
60. Läppestugan.
61. Jättekallt vatten med isbitar och gurkskivor i.
62. Att gå min och Pias runda på stan.
63. De som får mig att känna mig behövd.
64. Att plocka vårblommor och sommarbuketter.
65. Blandband.
66. Lisebergs resor.
67. Picknick med färska jordgubbar!
68. Fina handstilar.
69. Varma skor när man ska ut i kylan på vintern.
70. Kaffe latte mitt i natten.
71. Tekakor.
72. Grillkvällar.
73. Djur med lyckliga ögon.
74. Fingerplock på gitarr.
75. Solroskärnor.
76. Månsken.
77. Att skriva med tusch på tunt ritpapper.
78. Skiftet mellan årstider.
79. Myskväll i soffan.
80. Att sjunga.
81. Att få sms.
82. Ny tandborste.
83. Att tälta.
84. Att få hålla upp dörren åt någon.
85. Att baka bullar.
86. Åskoväder när man känner sig trygg.
87. Mysa blad hyllor och böcker på bibblan när hösten kommer.
88. När någon är så vacker att titta på att man blir nervöst glad.
89. Roadtrip med vänner.
90. Att dela och minnas gamla minnen och upplevelser.
91. Fruktbricka!
92. När man är busig och sprallig samtidigt som någon annan.
93. Att ligga på marken och titta på stjärnorna.
94. Att hålla någon i handen.
95. Att skicka vykort.
96. Tjocktröjor.
97. Att återupptäcka gamla favoritskivor.
98. Fiskmåsar som skriker.
99. Fuktig dimma om kvällarna.
100. Att längta efter någon man saknat och snart ska få träffa.


Tyck att de är små och menlösa.
Jag skulle lätt kunna spalta upp hundra till med lika lågt värde i dina ögon.
Eller i deras ögon.
Jag blir bara så trött på otacksamhet och för mig är det här det viktigaste som finns!
Vad vore jag utan småsakerna. Vad vore jag utan mina sandkorn?

Kommentarer
Postat av: en av de tre hälfterna

ojojoj. det är lite läskigt faktiskt. jag satt nyss och lyssnade på nicolai dunger och tänkte att vad skönt det är med höstvindar egentligen. och sen läste jag din lista. gå i höstlöven och lyssna på nicolai. det finns ju inte bättre! Jag skulle bara säga att torchbitz saknar dig. det är inte samma sak längre riktigt. Benjamin var lite nere häromdagen och sa: åh, jag önskar att åsa vore här. Jag saknar henne jättemycket, hon skulle kunna få mig glad igen.

Men jag hoppas du har det bra var du nu är, dalarna?
Ta hand om dig, och glöm inte att du är en tredje hälft! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback